dimarts, 2 d’agost del 2011

Manel Arcos i Martínez




Vaig nàixer a Oliva, Safor, País Valencià, l'11 de setembre de 1965.
Sóc llicenciat en Comunicació Audiovisual per la Universitat de València. A la tardor de 1985, quan comptava vint anys i cursava tercer de Filologia a València, em vaig incorporar a l’equip humà que feia possible el funcionament de Ràdio Puça. Més endavant vaig conduir, entre el juny de 1986 i el juny de 1989, diversos programes culturals a Ràdio Oliva.
Des del juliol de 1989, i després de passar unes proves d’accés a Aitana –llavors Centre Territorial de TVE a València–, vaig treballar en la redacció de Ràdio 4 a València durant el temps que aquesta emissora va funcionar (1989-1991). També vaig ser redactor de RNE a València (1991-1992), guionista a Canal 9 en 1992 i redactor a Ràdio 9 en 1999.
Entre els anys 2000-2005 vaig impartir cursos de català a l'Institut Valencià de Seguretat Pública i Emergències (IVASPE). Així mateix, entre el 2007 i el 2008 vaig ser corrector de la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià. Des de l’abril de 2011 sóc director de la revista Cabdells, editada per l’Associació Cultural Centelles i Riusech d’Oliva. Entre el 2 d’octubre de 2012 i el 23 de juny de 2015, vaig dirigir i vaig presentar el programa Paraules en silenci a Ràdio Pego.
Val a dir que el programa Paraules en silenci va ser guardonat, el 29 d’abril de 2013, pel jurat de la 13a edició dels Premis Ràdio Associació, convocats per la RAC de Catalunya, amb la Menció de Qualitat, en la categoria de millor programa de ràdio local, “per divulgar amb llenguatge actual i utilitzant els recursos del mitjà, la qualitat de la literatura catalana, en especial la poesia."

Guardons

1) XV Premi d’Investigació Històrica Francesc Ferrer i Pastor, atorgat al novembre de 2008 per la Societat Coral El Micalet pel treball La senda dels lladres: bandolerisme als voltants de la serra de Mostalla (1806-1839).
2)  XIV Beca d’Investigació Ciutat de Dénia, aconseguida al març de 2011 pel projecte Els segrestadors de la Marina: bandolerisme en temps de revolució (1869-1875).

BIOGRAFIA A VIQUIPÈDIA